Podstawowe narzędzia menedżerskie w pracy kierownika sekretariatu wydziału sądu powszechnego, 10-12 grudnia 2018 r., F3/D/18 - edycja D
Małgorzata Torój – doktor psychologii, psycholog biznesu, trener i coach PCC (Professional Certified Coach), wykładowca KSSiP. Specjalizuje się
w prowadzeniu szkoleń z zakresu umiejętności menedżerskich, komunikacji
i autoprezentacji oraz rozwiązywania konfliktów. Pracownik naukowy Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego im. Jana Pawła II. Posiada ponad 12 lat doświadczenia w opracowywaniu i prowadzeniu szkoleń i warsztatów. Autor publikacji naukowych i popularno – naukowych, dotyczących psychologii komunikacji i emocji.
Sylwia Trochimowicz – Kierownik Oddziału Administracyjnego Sądu Rejonowego w Białymstoku, pełniący obowiązki specjalisty HR. W latach 2010-2014 Koordynator wdrażania w Sądzie Rejonowym w Białymstoku rozwiązań organizacyjnych w ramach realizacji projektu modernizacji zarządzania organizacją. Specjalista z zakresu rozwoju kompetencji
w obszarze zarządzania zespołem, zarządzania zaangażowaniem pracowników, budowania kultury organizacji. Pomysłodawca i moderator cyklu szkoleń wewnętrznych skierowanych do kadry kierowniczej z zakresu m.in. zarządzania zasobami ludzkimi.
Kierownik sekretariatu jako lider zespołu:
funkcje i zadania kierownika a bycie liderem zespołu,
lider jako autorytet,
style przywódcze a budowanie atmosfery pracy.
Kierownik w roli wspierającego w rozwoju zespołu:
analiza zasobów zespołu,
ocenianie pracowników jako szansa na ich rozwój osobisty i rozwój zespołu:
zasady udzielania konstruktywnej informacji zwrotnej,
motywujące rozmowy oceniające.
Kierownik w roli wdrażającego w obowiązki:
znaczenie procesu wprowadzenia pracowników do nowych zadań:
skuteczne delegowanie obowiązków, uprawnień i odpowiedzialności,
monitorowanie i weryfikacja efektywności pracowników oraz zespołu,
zwiększanie zaangażowania pracowników i wpieranie rozwoju kompetencji.
Kierownik w roli wspierającego budowanie relacji w zespole:
bariery w skutecznym budowaniu zespołu i ich przełamywanie,
dynamika grupy a efektywne interwencje kierownika,
skuteczna komunikacja jako podstawa budowania relacji opartych na wzajemnym zaufaniu.
Kierownik w roli wspierającego przestrzeganiezasad etycznych i wartości:
standardy postępowania jako element kształtowania kultury organizacji,
wspieranie identyfikacji pracowników z zespołem i organizacją,
problematyka mobbingu.
Kierownik w roli wspierającego w sytuacjach trudnych:
skuteczne rozwiązywanie konfliktów w zespole,
radzenie sobie z trudnymi interesantami,
omawianie trudnych przypadków zgłaszanych przez uczestników,
planowanie osobistego rozwoju w roli kierownika sekretariatu na podstawie omówionych zagadnień.
Koordynacja z ramienia KSSiP:
-merytoryczna:
sędzia Paweł Zdanikowski
tel. 81 440 87 27
e-mail: p.zdanikowski@kssip.gov.pl
-organizacyjna:
główny specjalista dr Monika Sędłak
tel. 81 440 87 22
e-mail: [email protected]